100 vecí

Tu som!

A toto je sto vecí, ktoré mám rada, rozdelených do pár náhodných kategórií.





10 aktivít

1. čítanie kníh
 Obviously. Prečo? To asi všetci vieme. Čítanie kníh je útek od reality, akýsi relax na pár minút/hodín kedy zabudneme na všetko čo nás trápi. Ja osobne utekám od reality veľmi rada, lebo si ten nový svet vytvorím podľa svojich predstáv a nemusím sa ničoho obávať. Čítam klasiku, YA, sci-fi aj fantasy. Nepohrdnem ani fanfiction; väčšinou čítam len "one-shoty", lebo nie sú dlhé, zlepšia mi náladu a úplne sa tak viem odreagovať. (V poslednej dobe ťukám do hľadáčika len "Bellarke Modern AU" haha)

2. robenie raňajok
Milujem raňajky. A ich prípravu ešte viac! Pravdaže, hlavne vtedy, keď sa nikam nemusím ponáhľať. Rada vymýšľam, improvizujem a potom si viem to jedlo poriadne vychutnať. Príprava jedla ma však baví výlučne ráno.

3. písanie
Na papier či do notebooku, na tom veľmi nezáleží. Do zápisníka si píšem zoznamy, výroky, nápady, príbehy aj sťažnosti. Rada tiež vyplňujem dotazníky alebo prázdne riadky v kalendároch. Písanie je detox!

4. cestovanie/objavovanie nových miest
Som milovníčkou veľkomiest, vysokých budov, úzkych uličiek a miest, z ktorých srší história. Najradšej by som precestovala každý kúsok Zeme, uvidíme či sa mi to raz podarí.

5. učenie
Zbožňujem učenie a každú novú informáciu. Škoda, že nemám toľko času a energie na to všetko, čo chcem vedieť. Ale stále sa budem čoraz viac snažiť dostať sa k čo najväčšiemu množstvu informácií, ktoré môj mozog bude schopný vstrebať.

6. spánok
OK, ale kto nemiluje spánok?

7. pozeranie filmov/seriálov
Filmy rozdeľujem podľa toho či boli pre mňa zážitkom estetickým (väčšinou ma nadchne grafika, kostýmy, farebná paleta prostredia alebo soundtrack) alebo filmovým (herecké výkony a dej, ktorý ma do seba vtiahne na toľko, že nad filmom rozmýšľam ešte niekoľko hodín po tom). Mojou guilty pleasure sú americké romantické komédie, ktoré nie sú úplne trápne, ale zas ani nie dokonalé. Tie pozerám, keď nemám náladu absolútne na nič. Ach a seriály, ani neviem čo k nim dodať. Momentálne (už dva roky) je na prvej priečke v mojom osobnom rebríčku The 100, potom Game of Thrones, aktuálne sa tam hneď pridali Stranger Things, a tak ďalej by sme došli až ku Lucifer, QuanticoGilmore Girls či Gossip Girl. 

8. vysávanie
Niekto rozmýšľa nad podstatou života v sprche, ja, keď vysávam. Vtedy sa mi naozaj premýšľa najlepšie.

9. fotografovanie
V poslednej dobe veľmi, veľmi málo lebo môj momentálny foťák nestojí za nič a na nový nemám peniaze, ach ach.

10. prokrastinácia
V tom som priekopník.

10 podnikov 
!!! teraz nejde o to aké sú kvalitné, čo všetko ponúkajú, toto nie je recenzia, len vravím, že majú u mňa čestné miesto!!!

1. Smelly Cat (Košice)
Lebo odkedy sme tam zavítali prvýkrát asi pred 4 rokmi, stále sa tam vraciame. Druhý domov, útočisko. Keď som mala po škole zlú náladu, bolela ma hlava alebo som jednoducho potrebovala trochu pokoja, stačilo zájsť tam. Neviem prečo, ale je to pre mňa podnik, ku ktorému má moje srdce najbližšie. Ak budem spomínať na strednú, budem spomínať aj na Smelly.

2. Raňajkáreň Rozprávka (Košice)
Útulná, pokojná, rozprávková s fantastickým mrkvovým koláčom a zapekanými tortillami. (ale musím sa priznať, že som tam už dlho nebola..)

3. Nebra (Košice)
Hahaha, áno. Lebo keď počujem ten názov, vždy si spomeniem na pár pekných večerov.

4. Cathedral caffe and crepes (Košice)
Dve slová. Kanadský sen.

5. Zvon (Košice)
Najlepší personál, najlepšie cestoviny, najlepší Zvon! (a hneď vedľa Smelly, čo viac??)

6. Mr. Dou (Bratislava)
Vtedy to bol dlhý deň a ja som bola tak hladná.. a tam bolo moje jedlo na konci tunela. Určite sa vrátim.

7. Urban House (Bratislava)
Tam chcem byť nonstop!

8. Frida store (Bratislava)
..tak a tam ešte len budem nonstop, dosť pravdepodobne. awh <3

9. taká jedna reštika, ktorej názov som zabudla a neviem ju nájsť (Medugorje, Bośnia i Hercegowina)
Super mňam lasagne.

10. HalmiCaffe (Košice)
To musíte proste zažiť.

10 hercov

1. Alex Pettyfer
Srdcovka už od mojich 11 rokov. Nemá nejaké kvalitné filmy, ale už len z tej nostalgie A toho aký je úžasný, haha.

2. Bob Morley
Až keď mu zmenili účes po pilotnej časti The 100 som zistila čo sa v ňom ukrýva! Talentovaný, charizmatický, vtipný, úplne little ray of sunshine

3. Aaron Taylor-Johnson
Neviem čo dodať.

4. James McAvoy
Škótsky prízvuk!!

5. Milo Ventimiglia
a.k.a JESS MARIANO.

6. Asa Butterfield
Najmladší z rebríčka, ale má v sebe niečo.. neviem. Je to srdcovka. A má dobré filmy!

7. Richard Harmon
Je mi neskutočne sympatický (a hrá Murphyho v The 100)

8. Eddie Redmayne
Talent!!! A pehy.

9. Craig Roberts
Sympaťák aaa Submarine!

10. Thomas Mann
Tiež, a celkom ma bavia jeho filmy (aj keď prvý, ktorý som s ním videla bol Project X a to ma fakt nezaujalo)

10 jedál

1. Najlepšie boloňské špagety od mojej babky!

2. Čerstvé pečivo s bryndzovou nátierkou

3. Hrianky s cesnakom

4. Čerstvý chlieb s maslom a jarnou pažítkou a k tomu hrnček Granka

5. Mrkvový koláč

6. Ovsená kaša s arašidovým maslom

7. Chlieb vo vajíčku s džemom

8. Omeleta so syrom

9. Granadír a.k.a granadiersky pochod

10. Brokolicová krémová polievka

10 pesničiek 
Klik klik a môžete si vypočuť!

1. Daughter - Youth

2. The Front Bottoms - Twin Size Mattress

3. Patti Smith - Gloria

4. McFly - Little Joanna

5. The Rapture - Pieces of the People We Love

6. David Bowie - Heroes 

7. The Beatles - Hey Jude

8. Regina Spektor - Poor Little Rich Boy

9. America - A Horse With No Name

10. Cage The Elephant - Cigarette Daydreams

10 youtube kanálov

1. StylelikeU krásne a inšpiratívne

2. Samantha Maria  u mňa už taká klasika, najobľúbenejšia beauty vloggerka určite

3. Tom Fletcher on, jeho sestra (4.) a jeho manželka (5.) sú úžasné stvorenia, plné energie a radosti, k Tomovmu kanálu som sa dostala vďaka videu "My Wedding Speech", ktoré som videla nespočetne veľa krát a presne tak veľa krát som pri tom aj plakala, už to viem skoro naspamäť

4. ItsWayPastMyBedTime - Carrie Hope Fletcher

5. Giovannasworld - Giovanna Fletcher

6. KickthePJ ďakujem L, že priniesla toho zelenookého stvora do môjho youtube života

7. SoulPancake už nerobia také videá ako kedysi, ale rada si pozerám znova aj tie staré

8. MUNCHIES dobré jedlo, pekné jedlo, čo viac dodať?

9. The School of Life doučovala som sa tu filozofiu

10. CrashCourse a tu zas dejepis

10 filmov
Nie je to môj osobný rebríček, len pár filmov, ktoré mám rada. A len tak pre zaujímavosť,v 4/10 hral Ethan Hawke, 2/10 Winona Ryder.

1. Dead Poets Society

2. Blue Jasmine

3. Reality Bites

4. Donnie Darko

5. Me, Earl and the Dying Girl

6. Heathers

7. Jane Wants a Boyfriend

8. Great Expectations

9. Ten Thousand Saints

10. Nowhere Boy

10 miest, ktoré chcem navštíviť

1. Glasgow

2. Reykjavík

3. Orvieto

4. Moskva

5. Pompeje

6. Tokyo

7. Mostar

8. Oslo

9. San Francisco

10. Dubrovnik

10 jazykov, ktoré sa chcem naučiť/doučiť

1. angličtina - na najvyšší level, akého som schopná

2. španielčina - dávam jej druhú šancu a možnosť začleniť sa do môjho rozvrhu v zimnom semestri, ak nám to ani potom nebude klapať nechám ju asi tak

3. ruština - začala som minulé leto a mám také veľké prestávky, že som stále ešte len na utvrdzovaní azbuky

4. fínčina - lebo krásne znie!

5. chorvátčina - začala som lebo je to celkom fajn, aj ľahké a určite sa to ešte zíde

6. japončina - no lebo

7. írčina/gaelčina - ♥♥♥

8. dothraki - hahaha, a nebolo by to cool?

9. arabčina - už len kvôli tomu písmu

10. latinčina

10 módnych ikon

1. Alexa Chung

2. Leandra Medine

3. Mary-Kate Olsen

4. Ashley Olsen

5. Sophia Amoruso

6. Iris Apfel

7. Jane Birkin

8. Clémence Poésy

9. Marina Lambrini Diamandis

10. Tilda Swinton


Toto malo najprv vyjsť hneď prvého septembra, ale písala som to nakoniec niekoľko dní lebo pomedzi to všetko som sa už aj presťahovala na intrák, ale o tom potom. Pozdravujem x

Comments

Popular Posts